دانش آموختگان صنايع دستي استان يزد، تسهيلات بانكي دريافت مي‌كنند


مدير صنايع دستي استان يزد گفت: به دانش آموختگان رشته‌هاي صنايع دستي كه قصد تاسيس كارگاه داشته باشند، تسهيلات بانكي پرداخت خواهد شد.

عماد تشكري  افزود:توسعه برنامه‌هاي آموزشي از مهمترين اهداف اداره صنايع دستي است.

وي، ميزان تسهيلات پرداختي به متقاضيان را بستگي به طرح آنها دانست.

او با اشاره به فعاليت‪ ۱۳‬هزار نفر به طور رسمي در بخش صنايع دستي اين استان اظهار داشت: حدود‪ ۴۰۰‬كارگاه در بخش صنايع دستي فعال است.

مدير صنايع دستي استان يزد افزود: در سال جاري بر اساس قانون بودجه، فصل جداگانه‌اي براي صنايع دستي در زمينه توسعه، تجهيز و ايجاد كارگاههاي صنايع دستي در نظر گرفته شده است.

وي گفت:از محل اعتبارات تخصيصي، تسهيلاتي به بنگاههاي كوچك و زود بازده اختصاص پيدا خواهد كرد و پيش بيني مي‌شود تسهيلات پرداختي به صنعتگران نيز نسبت به سال گذشته افزايش پيدا كند.

تشكري افزود: بهره بانكي تسهيلات پرداخت شده به صنعتگران در سال جاري بين هفت تا‪ ۹‬درصد است.

وي گفت: در سال گذشته‪ ۱۰‬ميليارد و‪ ۷۵‬ميليون ريال به‪ ۳۳۷‬طرح ايجاد كارگاه صنايع دستي در استان يزد تعلق گرفت.

تشكري افزود: بر اساس تشكيلات جديدي كه با راه‌اندازي سازمان جديد ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در آينده، ايجاد خواهد شد براي جذب تسهيلات در بخش‌هاي زود بازده، تلاش خواهيم كرد.

مدير صنايع دستي‌استان يزد اعلام كرد:تعطيلي كارگاههاي قاليبافي و بيكاري قاليبافان از مشكلات اين صنعت در اين استان است و روند اقتصادي بازارهاي داخلي و جهاني در تعطيلي كارگاههاي قاليبافي موثر بوده است.

وي گفت:سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور در پژوهشي كه انجام داد به اين نتيجه رسيد كه ميانگين بيكاري استان يزد از ميانگين كشوري بالاتر است كه علت عمده آن تعطيلي كارگاههاي قاليبافي و صنايع دستي اعلام شده است.

تشكري افزود: با برنامه‌ريزي بعمل آمده در نظر است تا با پرداخت تسهيلات به قاليبافان، بتوان آنها را در ساير رشته‌هاي صنايع دستي فعال كرد.

منبع:ايرنا

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا